2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2.Dönem 1.Sınav Konu Soru Dağılımları

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2.Dönem 1.Sınav Konu Soru Dağılımları

25.03.2024 55

Okulumuzda yapılacak 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2.Dönem 1.sınavlara ilişkin konu soru dağılım bilgileri aşağıda belirtilmiştir. (9.Sınıfların Türk Dili ve Edebiyatı ile Matematik, 10.Sınıfların Matematik kazanım tablosu daha önce paylaşılmıştır)

9.SınıfCoğrafya (Senaryo 2)

  • 9.1.9. Atmosferinkatmanlarıveözellikleriilehavaolaylarınıilişkilendirir.
  • 9.1.10. Örneklerdenyararlanarakhavadurumuileiklimözelliklerinietkileriaçısındankarşılaştırır.
  • 9.1.11. İklimelemanlarınınoluşumunuvedağılışınıaçıklar.
  • 9.1.12. Yeryüzündekifarklıiklimtiplerininözelliklerivedağılışlarıhakkındaçıkarımlardabulunur.
  • 9.1.13. Türkiye’degörüleniklimtiplerininözelliklerihakkındaçıkarımlardabulunur.

 

10.SınıfCoğrafya (Senaryo 3)

  • 10.1.17. Türkiye’dekidoğalbitkitopluluklarınındağılışınıyetişmeşartlarıaçısındananalizeder.
  • 10.2.1. İstatistikiverilerdenyararlanaraknüfusözelliklerivenüfusunönemihakkındaçıkarımlardabulunur.
  • 10.2.2.İstatistiki verilerdenyararlanarakdünyanüfusununtarihselsüreçtekideğişimineilişkinçıkarımlardabulunur.
  • 10.2.3. Nüfusundağılışıüzerindeetkiliolanfaktörleriledünyanüfusunundağılışınıilişkilendirir.
  • 10.2.4. Nüfuspiramitlerindenhareketlenüfusunyapısıylailgiliçıkarımlardabulunur.
  • 10.2.4. Nüfuspiramitlerindenhareketlenüfusunyapısıylailgiliçıkarımlardabulunur.
  • 10.2.5. Türkiye’denüfusuntarihselseyrinisosyalveekonomikfaktörleraçısındandeğerlendirir.
  • 10.2.6. Türkiye’denüfusundağılışını, nüfusundağılışındaetkiliolanfaktörleraçısındandeğerlendirir.

 

       11.SınıfCoğrafya(Senaryo 3)

  • 11.2.11. Türkiye’detarımsektörününözellikleriniaçıklar.
  • 11.2.12. TarımınTürkiyeekonomisindekiyeriniaçıklar.
  • 11.2.13. Türkiye'ninmadenleriveenerjikaynaklarınındağılışınıaçıklar.
  • 11.2.14. Türkiye'desanayisektörününözellikleriniaçıklar.
  • 11.2.15. Türkiyesanayisiniülkeekonomisindekiyeriaçısındananalizeder.
  • 11.3.1. İlk kültürmerkezlerininortayaçıkışı, yayılışıvedağılışlarınıbelirleyenfaktörleriaçıklar.

 

         12.Sınıf Coğrafya (Senaryo 1)

  • 12.2.7. Dünyaticaretmerkezleriveağlarınıküreselekonomidekiyerleriaçısındananalizeder.
  • 12.2.9. TarihîticaretyollarınıTürkiye'ninkonumuaçısındandeğerlendirir.
  • 12.2.11. Türkiye'dekidoğalvekültürelsembollerinmekânlailişkisiniaçıklar.
  • 12.2.12. Türkiye’ninturizmpotansiyelinivevarlıklarınıaçıklar.

9.KLASSE

Thema3: Die Gesellschaft

HÖREN

  • 6. Kann verstehen, wennsehrlangsam und sorgfältiggesprochenwird und wennlangePausen Zeit lassen, den Sinn zuerfassen.

 

SPRECHEN

  • 12. Kann sich und anderevorstellen und anderenLeutenFragenzuihrer Person stellen und kann auf Fragendieser Art Antwortgeben.
  • 15. Kann sichselbstbeschreiben.

 

LESEN

  • 7. Kann kurze, einfacheTexte Satz für Satz lesen und verstehen.
  • 8. Kann vertraute Namen, Wörter und ganzeelementareWendungen in einfachenMitteilungen in Zusammenhangmit den üblichstenAlltagssituationenerkennen.
  • 9. Kommtmit Zahlen ab 20 zurecht.

 

SCHREIBEN

  • 8. Kann einfache, isolierteWendungen und kurzeSätzeschreiben.
  • 9. Kann einenvorgegebenen Textrahmen vervollständigen.

 

10.KLASSE

Thema7: Freizeitaktivitaten

 

HÖREN

  • 14. Kann verstehen, wennsehrlangsam und sorgfältiggesprochenwird und wennlangePausen Zeit lassen, den Sinn zuerfassen.

 

SPRECHEN

  • 25. Kann übereigeneAbsichtensprechen.
  • 26. Kann einfacheFragenstellen und beantworten, einfacheFeststellungentreffenoder auf solchereagieren.

 

LESEN

  • 18. Kann kurze, einfacheTexte Satz für Satz lesen und verstehen, indem er/siebekannte Namen, Wörter und einfachsteWendungenheraussucht und, wennnötig, den Text mehrmalsliest.

 

SCHREIBEN

  • 19. Kann einfacheWendungen und Sätzeübersichselbst und fiktive Menschen schreiben: was sie tun.
  • 20. Kann einfache, isolierteWendungen und Sätzeschreiben.
  • 21. Kann einenvorgegebenen Textrahmen vervollständigen.
  • 22. Kann übereigeneAbsichtenschreiben.

 

 

11.KLASSE

Thema3: ImEinkaufszentrum

 

HÖREN

  • 5. Kann Preisangaben verstehen.
  • 6. Kann verstehen, wennsehrlangsam und sorgfältiggesprochenwird und wennlangePausen Zeit lassen, den Sinn zuerfassen.

 

SPRECHEN

  • 6. Kann mitPreisenzurechtkommen.
  • 7. Kann alltäglicheAusdrücke, die auf die Befriedigungeinfacher, konkreterBedürfnissezielen, verstehen, wennsichverständnisvolleGesprächspartnerdirekt an ihn/sierichten und langsam, deutlich und mitWiederholungensprechen.

 

LESEN

  • 5. Kann Preisangaben verstehen.
  • 6. Kann vertraute, alltäglicheAusdrücke und ganzeinfacheSätze verstehen und verwenden, die auf die BefriedigungkonkreterBedürfnissezielen.

 

SCHREIBEN

  • 4. Kann einfache Wendungen und Sätzeübersichselbstschreiben.

 

 

12.KLASSE

Thema7: Lander und Stadte

HÖREN

  • 13. Kann verstehen, wennsehrlangsam und sorgfältiggesprochenwird und wennlangePausen Zeit lassen, den Sinn zuerfassen.
  • 14. Kann Anweisungen, die langsam und deutlich an ihn/siegerichtetwerden, verstehen und kannkurzen, einfachenWegerklärungenfolgen.

 

SPRECHEN

  • 17. Kann einfacheFragenstellen und beantworten, einfacheFeststellungentreffenoder auf solchereagieren, sofern es sich um unmittelbareBedürfnisseoder um sehrvertrauteThemenhandelt.
  • 18. Kann Fragen und Anweisungen verstehen, soferndieseklar und deutlich an ihn/siegerichtetwerden, und kannkurzen, einfachenWegerklärungenfolgen.

 

LESEN

  • 16. Kann Zeitangaben verstehen.
  • 17. Kann sehrkurze und einfacheMitteilungen (z.B. E-Mails, SMS, Postkarten) verstehen.

 

SCHREIBEN

  • 11. Kann einfache, isolierteWendungen und Sätzeschreiben.

 

9. Sınıf Fizik Dersi

  • 9.3.3.2. Kuvvet, ivme ve kütle kavramları arasındaki ilişkiyi açıklar.
  • 9.3.4.1. Sürtünme kuvvetinin bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
  • 9.4.1.1. İş, enerji ve güç kavramlarını birbirleriyle ilişkilendirir.
  • 9.4.2.1. Öteleme kinetik enerjisi, yer çekimi potansiyel enerjisi ve esneklik potansiyel enerjisinin bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
  • 9.4.3.1. Enerjinin bir biçimden diğer bir biçime (mekanik, ısı, ışık, ses gibi) dönüşümünde toplam enerjinin korunduğu çıkarımını yapar.

9. Sınıf Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü  Dersi

  • 1.6.1. İlk yardımın önemini açıklar.
  • 1.6.2. İlk yardımın amaçları ve temel uygulamalarını açıklar.
  • 1.6.3. Güvenli ilk yardım uygulaması için alınması gereken önlemleri açıklar.
  • 1.6.4. Hastanın/yaralının durumunu değerlendirir.
  • 1.6.5. Solunum yolu tıkanıklığı durumunda yapılacak ilk yardım basamaklarını açıklar.
  • 1.6.6. Kanamalarda yapılacak ilk yardım uygulamalarını açıklar
  • 1.6.7. Şok durumunda yapılması gereken ilk yardım uygulamalarını açıklar.
  • 2.1.1. Trafikte sergilenmesi gereken tutum ve davranışları açıklar.
  • 10.Sınıf  Fizik  Dersi
  • 10.3.1.1. Titreşim, dalga hareketi, dalga boyu, periyot, frekans, hız ve genlik kavramlarını açıklar.
  • 10.3.2.2. Yaylarda atmanın yansımasını ve iletilmesini analiz eder
  • 10.3.3.2. Doğrusal ve daireselsu dalgalarının yansıma hareketlerini analiz eder.
  • 10.3.3.4. Doğrusalsu dalgalarının kırılma hareketini analiz eder.10.3.4.1. Ses dalgaları ile ilgili temel kavramları örneklerle açıklar.
  • 11. Sınıf Biyoloji Dersi
  • 11.1.4.1. Kalp, kan ve damarların yapı, görev ve işleyişini açıklar.
  • 11.1.4.5.Bağışıklık çeşitlerini ve vücudun doğal savunma mekanizmalarını açıklar.
  • a.Hastalık yapan organizmalar ve yabancı maddelere karşı deri, tükürük, mide öz suyu, mukusve gözyaşının vücut savunmasındaki rolleri örneklendirilir.
  • b.Enfeksiyon ve alerji gibi durumların bağışıklık ile ilişkisi örnekler üzerinden açıklanır.
  • 11.1.5.2. Alveollerden dokulara ve dokulardan alveollere gaz taşınmasını açıklar.
  • 11.1.5.3. Solunum sistemi hastalıklarına örnekler verir.
  • 11.1.6.1. Üriner sistemin yapı, görev ve işleyişini açıklar.
  • 11.1.7.1. Üreme sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.
  •  
  • 11. Sınıf Temel Matematik 
  • 11.2.1.3. Üçgenlerin benzerliğiyle ilgili problemler çözer.
  • 11.3.1.1. Birinci dereceden bir veya iki bilinmeyenli denklemlerle ilgili problemler çözer.
  • 11.3.1.2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizliklerle ilgili problemler çözer
  • 12. Sınıf Temel Matematik 
  • TD.12.3.1.1. Çevre, alan ve hacim ölçmeye yönelik problemler çözer
  • TD.12.3.1.1. Çevre, alan ve hacim ölçmeye yönelik problemler çözer.
  • TD.12.4.1.1. Küre ve dik dairesel silindirin alan ve hacim ölçmeye yönelik problemler çözer.
  • a) Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
  • b) Bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılır.
  • 12. Sınıf Biyoloji Dersi
  • 12.2.2.2. Fotosentez sürecini şema üzerinde açıklar.
  • 12.2.2.3. Fotosentez hızını etkileyen faktörleri değerlendirir.
  • a.Fotosentez hızını etkileyen faktörlerden ışık şiddeti, ışığın dalga boyu, sıcaklık, klorofilmiktarı ve karbondioksit yoğunluğu verilir.
  • 12.2.3.1 Kemosentez olayını açıklar.
  • a.Kemosentez yapan canlılara örnekler verilir.
  • b.Kemosentezin madde döngüsüne katkıları ve endüstriyel alanlarda kullanımı özetlenir.
  • 12.2.4.1. Hücresel solunumu açıklar.
  • a.Oksijenli solunum; glikoliz, krebs döngüsü ve ETS-oksidatiffosforilasyon olarak verilir.
  • b.Tepkimelerdeki NADH, FADH2 , ATP üretim ve tüketimi matematiksel hesaplamalara girilmedenverilir.
  • c.Tüm canlılarda glikozun çeşitli tepkimeler zinciri ile pirüvikasite parçalandığı vurgulanır. Pirüvikasite kadar olan ara basamaklara ve ara ürünlere değinilmez.
  • ç. Etil alkol-laktik asit fermantasyonu açıklanarak günlük hayattan örnekler verilir.
  • d.Oksijensiz solunumda, elektronun oksijen dışında bir moleküle (sülfat, kükürt, nitrat,karbondioksit, demir) aktarıldığı belirtilir.
  • e.Oksijenli solunumda fermantasyona göre enerji verimliliğinin daha fazla olmasının nedenleriüzerinde durulur.
  • 12.3.1.1. Çiçekli bir bitkinin temel kısımlarının yapı ve görevlerini açıklar.
  • a. Kök, gövde, yaprak kesitlerinde başlıca dokuların incelenmesi sağlanır ve bunların görevleri açıklanır.
  • b. Uç ve yanal meristemlerin büyümedeki rolü vurgulanarak yaş halkaları ile bağlantı kurulur.
  • D.12.4.1.1. Küre ve dik dairesel silindirin alan ve hacim ölçmeye yönelik problemler çözer.

9.Sınıf Kimya

9.3.3.1. İyonik bağın oluşumunu iyonlar arası etkileşimler ile ilişkilendirir.

9.3.3.2. İyonik bağlı bileşiklerin sistematik adlandırmasını yapar.

9.3.3.3. Kovalent bağın oluşumunu atomlar arası elektron ortaklaşması temelinde açıklar.

9.3.3.4. Kovalent bağlı bileşiklerin sistematik adlandırmasını yapar.

9.3.3.5. Metalik bağın oluşumunu açıklar.

9.3.4.1. Zayıf ve güçlü etkileşimleri bağ enerjisi esasına göre ayırt eder.

9.3.5.1. Fiziksel ve kimyasal değişimi, kopan ve oluşan bağ enerjilerinin büyüklüğü temelinde ayırt eder.

9.3.4.2. Kimyasal türler arasındaki zayıf etkileşimleri sınıflandırır.

9.3.4.3. Hidrojen bağları ile maddelerin fiziksel özellikleri arasında ilişki kurar.

10.Sınıf Kimya

10.2.1.1. Karışımları niteliklerine göre sınıflandırır.

10.2.1.2. Çözünme sürecini moleküler düzeyde açıklar.

10.2.1.3. Çözünmüş madde oranını belirten ifadeleri yorumlar.

10.2.1.4. Çözeltilerin özelliklerini günlük hayattan örneklerle açıklar.

10.2.2.1. Endüstri ve sağlık alanlarında kullanılan karışım ayırma tekniklerini açıklar.

10.3.1.1. Asitleri ve bazları bilinen özellikleri yardımıyla ayırt eder.

11. Sınıf Kimya

11.3.2.1. Çözünen madde miktarı ile farklı derişim birimlerini ilişkilendirir.

11.3.2.2. Farklı derişimlerde çözeltiler hazırlar.

11.3.3.1. Çözeltilerin koligatif özellikleri ile derişimleri arasında ilişki kurar.

11.3.4.1. Çözeltileri çözünürlük kavramı temelinde sınıflandırır.

11.4.1.1. Tepkimelerde meydana gelen enerji değişimlerini açıklar.

11.4.2.1. Standart oluşum entalpileri üzerinden tepkime entalpilerini hesaplar.

11.4.4.1. Hess Yasasını açıklar.

12. Sınıf Kimya

12.2.4.1. Kovalent bağlı kimyasal türlerin Lewis formüllerini yazar.

12.2.5.1. Tek, çift ve üçlü bağların oluşumunu hibrit ve atom orbitalleri temelinde açıklar.

12.2.5.2. Moleküllerin geometrilerini merkez atomu orbitallerininhibritleşmesi esasına göre belirler.

12.3.1.1. Hidrokarbon türlerini ayırt eder.

12.3.1.2. Basit alkanların adlarını, formüllerini, özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklar.

12.3.1.3. Basit alkenlerin adlarını, formüllerini, özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklar.

12.3.1.4. Basit alkinlerin adlarını, formüllerini, özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklar.

12.3.1.5. Basit aromatik bileşiklerin adlarını, formüllerini ve kullanım alanlarını açıklar.

12.3.2.1. Organik bileşikleri fonksiyonel gruplarına göre sınıflandırır.

10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı

A.2. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönem ile ilişkisini belirler.

A.2. 10. Metnin üslup özelliklerini belirler.

A.2. 11 Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.

A.2.9. Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.

A.2.16. Metinden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.

B.1. Farklı türlerde metinler yazar.

10. Sınıf Felsefe

10.3.1. Varlık felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.

10.3.2. Bilgi felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.(2)

10.3.3. Bilim felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.

10.3.4 Ahlak felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.

10.3.5. Din felsefesinin konusunu ve sorularını açıklar.

 

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı

A.4. 5. Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirler.                                                                                                                                                                      

A.4.15. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.

A.4. 12. Metni yorumlar.

B.1. Farklı türde metin yazar.

A.2.8. Metinde anlatıcı ve bakış açısının işlevini belirler.

A.2.11. Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.

11. Sınıf Felsefe

11.3.1. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesini hazırlayan düşünce ortamını açıklar.

11.3.2. 15. yüzyıl-17. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.

11.3.3. Örnek felsefi metinlerden hareketle 15. yüzyıl-17. yüzyıl filozoflarının felsefi görüşlerini analiz eder.

11.4.1. 18. yüzyıl-19. yüzyıl felsefesini hazırlayan düşünce ortamını açıklar.

11.4.2.  18. yüzyıl-19. yüzyıl felsefesinin karektiristik özelliklerini açıklar.

11.4.3. Örnek felsefi metinlerinden hareketle 18. yüzyıl-19. yüzyıl filozoflarının felsefi görüşlerini analiz eder.

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı

A.1.12. Metinler arası karşılaştırmalar yapar.

B.1. Farklı türde metin yazar.

A.2.9. Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.

A.2.12. Metinde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.

A.2.15. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.

9.Sınıf İngilizce

E9.5.W1. Students will be able to write a text comparing characteristics of people by giving their opinions.

E9.5.W2. Students will be able to write a text describing their inspirational character.

E9.6.R1.Students will able to scan short texts describing some famous cities in the world for specific information.

E9.6.W2. Students will be able to write a series of sentences about the city that they would like to visit by indicating reasons.

E9.7.R1.Students will be able to ask and answer the questions about a text related to the world heritage.

10.Sınıf İngilizce

E10.5.R1. Studentswill be abletomakeuse of writteninstructions in ordertodraw a route.

E10.6.R1. Studentswill be abletoidentifytheadvice, rulesandregulations in a text.

E10.6.W2. Studentswill be abletowrite an adviceletteraboutyouthproblems.

E10.7.R1. Studentswill be abletoevaluate a texttoclassifyvariouscuisinesaroundtheworld.

E10.7.R2. Studentswill be abletodiagrammatize a textaboutdifferentfestivalsallaroundtheworld.

11.Sınıf İngilizce

E11.5.R1. Studentswill be abletoanalyze a texttodistinguishtheexpressionsusedtoexpresswishes, regretsandunrealpast.

E11.5.W1. Studentswill be abletowritetheiropinionsandregretsaccordingto #Iwish.

E11.6.R1. Studentswill be abletodrawconclusionsforthepastevents in a text.

E11.7.R1. Studentswill be abletofindoutspecificinformation in a textdescribinghistoricalsites in Türkiye.

12.Sınıf İngilizce

E12.5.R2. Studentswill be abletoidentifyspecificinformation in a real-life text.

E12.6.R1. Studentswill be abletoscan a textforthespecificinformationabout a charityorganization/foundation.

E12.7.R2. Studentswill be abletoreorderthepastevents in a newsstory.

E12.7.W2. Studentswill be abletowrite a newsstory/a pastexperience/an imaginarystory.