2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 1.Dönem 2.Sınav Konu Soru Dağılımları

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 1.Dönem 2.Sınav Konu Soru Dağılımları

22.12.2023 223

Yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'nde ülke, il/ilçe ve okul genelinde ortak yazılıların yapılacağı; il/ilçe ve okul genelinde gerçekleştirilecek ortak sınavların il sınıf/alan zümreleri ve Ölçme Değerlendirme Merkezi Müdürlüklerince hazırlanacak konu soru dağılım tabloları çerçevesinde uygulanacağı belirtilmiştir.

Bu bağlamda okulumuzda yapılacak 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 1.Dönem 2.sınavlara ilişkin konu soru dağılım bilgileri aşağıda belirtilmiştir. (9.Sınıfların Türk Dili ve Edebiyatı ile Matematik kazanım tablosu daha önce paylaşılmıştır)

9.SINIF KİMYA

9.1.2.1. Kimyanın ve kimyacıların başlıca çalışma alanlarını açıklar.

9.1.3.2. Bileşiklerin formüllerini adlarıyla eşleştirir.

9.1.4.3. Kimya laboratuvarında kullanılan bazı temel malzemeleri tanır.

9.2.2.1. Elektron, proton ve nötronun yüklerini, kütlelerini ve atomda bulundukları yerleri karşılaştırır.

9.2.3.1. Elementlerin periyodik sistemdeki yerlerine göre sınıflandırır

9.2.3.3. Periyodik özelliklerin değişme eğilimlerini açıklar

9.3.1.1. Kimyasal türleri açıklar

10. SINIF KİMYA     

10.1.1.1. Kimyanın temel kanunlarını açıklar.

 10.1.2.1. Mol kavramını açıklar.

10.1.3.1. Kimyasal tepkimeleri açıklar

10.1.4.1. Kütle , mol sayısı, molekül sayısı ,atom sayısı  ve gazlar için normal şartlarda hacim kavramlarını birbirleriyle ilişkilendirerek  hesaplamalar yapar         

11. SINIF KİMYA

11.1.1.1. Atomu kuantum modeliyle açıklar.

11.1.3.1. Periyodik özelliklerdeki değişim eğilimlerini sebepleriyle açıklar.

 11.1.4.1. Elementlerin periyodik sistemdeki konumu ile özellikleri arasındaki ilişkileri açıklar.

11.2.1.2. Gaz yasalarını açıklar.

11.2.2.1. Deneysel  yoldan türetilmiş gaz yasaları ile ideal gaz yasası  arasındaki ilişkiyi açıklar

11.2.3.1. Gaz davranışlarını kinetik teori ile açıklar

11.2.4.1. Gaz karışımlarının kısmi basınçlarını günlük hayattaki örnekler üzerinden açıklar

11.2.2.5.1.Gazların sıkışma / genleşme sürecinde gerçek gaz ve ideal gaz kavramlarını karşılaştırır

12. SINIF KİMYA

12.1.3.1. Redoks tepkimelerinin istemliliğini standart elektrot potansiyellerini kullanarak açıklar.

12.1.5.1. Elektroliz olaynı elektrik akımı , zaman ve değişime uğrayan maddekütlesi açısından açıklar

12.1.5.2. Kimyasal maddelerin elektroliz yöntemiyle elde ediliş sürecini açıklar

12.1.6.1. Korozyon önleme yöntemlerinin elektrokimyasal temellerini açıklar

12.2.1.1. Anorganik ve organik bileşiklerin özelliklerini açıklar

12.2.1.2. Anorganik ve organik bileşikleri ayırt eder

12.2.2.1. Organik bileşiklerin basit ve molekül formüllerinin bulunması ile ilgili hesaplamalar yapar

12.2.3.1. Karbon allotroplarının özelliklerini yapılarıyla ilişkilendirir

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

9. sınıf ( Senaryo 1)

9.1.1. İslam’da bilginin kaynaklarını açıklar. (1)

9.1.2. İslam inancında imanın mahiyetini araştırır. (1)

9.2.1. Kaynağı ve unsurları bakımından din tanımlarını karşılaştırır. (1)

9.2.2. İnsanın doğası ile din arasında ilişki kurar. (1)        

9.2.3. İman ve İslam kavramları arasındaki ilişkiyi fark eder.(1)

9.2.4. İslam’ın inanç esaslarının özelliklerini ayet ve hadisler ışığında analiz eder. (1)

10.sınıf (Senaryo 1)

10.1.3. İsim ve sıfatlarının yansımalarıyla Allah'ı tanır. (1)

10.1.5. İnsanın Allah ile irtibat yollarını fark eder. (1)

10.1.6. Rûm suresi 18-27. ayetlerde verilen mesajları değerlendirir. (1)

10.2.1. Kur’an-ı Kerim’den gençlerle ilgili ayetlere örnekler verir. (1)

10.2.2. Hz. Muhammed'in gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarını kendi hayatıyla ilişkilendirir. (1)

10.2.4. Bazı genç sahabilerin öne çıkan özelliklerini örnek alır. (2)

11. sınıf (Senaryo 1)

11.1.2. Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasında ilişki kurar.

11.1.3. Ahiret hayatının aşamalarını ayet ve hadislerle temellendirir.

11.1.4. Cenaze uğurlama ile ilgili dinî uygulamaları örneklerle açıklar. (1)

11.1.5. Bakara suresi 153-157. ayetlerde verilen mesajları değerlendirir. (1)

11.2.1. Hz. Muhammed’in örnek şahsiyetini tanır. (1)

11.2.2. Hz. Muhammed’in peygamberlikle ilgili görevlerini açıklar. (2)

11.2.3. Hz. Peygamber’e bağlılık ve itaati ayet ve hadislerden hareketle yorumlar.(1)

12. sınıf  (Senaryo 3)

12.1.3. İslam medeniyetinde öne çıkan eğitim ve bilim kurumlarını tanır. (1)

12.1.4. Müslümanların bilim alanında yaptığı özgün çalışmaları sınıflandırır. (1)

12.2.1. Türklerin Müslüman olma sürecini açıklar. (1)

12.2.2. Dinî anlayış ve kültürümüzün oluşmasında etkili olan bazı şahsiyetleri tanır. (2)

9.SınıfCoğrafya

  • 9.1.4. Dünya’nınşeklivehareketlerininetkilerinideğerlendirir.
  • 9.1.5. Koordinatsisteminikullanarak zaman veyereaitözelliklerhakkındaçıkarımlardabulunur.
  • 9.1.6. Haritayıoluşturanunsurlardanyararlanarakharitakullanır.
  • 9.1.7. Bilgileriharitalaraaktarmadakullanılanyöntemveteknikleriaçıklar.
  • 9.1.8. Haritalardayerşekilleriningösterimindekullanılanyöntemveteknikleriaçıklar.

10.SınıfCoğrafya

  • 10.1.7. Türkiye’dekiyerşekillerininoluşumsürecinedışkuvvetlerinetkisiniaçıklar.
  • 10.1.8. Türkiye’dekianayerşekillerinitemelözelliklerivedağılışlarıaçısındandeğerlendirir.
  • 10.1.9. Yeryüzündekisuvarlıklarınıözelliklerinegöresınıflandırır.
  • 10.1.10. Türkiye’dekisuvarlıklarınıngenelözelliklerinivedağılışınıaçıklar.
  • 10.1.12. Yeryüzündekitoprakçeşitliliğinioluşumsüreçleriileilişkilendirir.
  • 10.1.13. Türkiye’dekitopraklarındağılışınıetkileyenfaktörleriletopraktipleriniilişkilendirir.

11.SınıfCoğrafya

  • 11.2.5. Şehirlerinküreselvebölgeseletkilerinifonksiyonelaçıdanyorumlar.
  • 11.2.6. Türkiye’dekişehirlerifonksiyonlarınagöreayırteder.
  • 11.2.8. Doğalunsurlarıüretim, dağıtımvetüketimsüreçleriüzerindekietkisiaçısındandeğerlendirir.
  • 11.2.9. Beşerîunsurlarıüretim, dağıtımvetüketimsüreçleriüzerindekietkisiaçısındandeğerlendirir.
  • 11.2.10.Üretim, dağıtımvetüketimsektörleriarasındakiilişkiyiekonomiyeetkisiaçısındandeğerlendirir.
  • 11.2.11. Doğalkaynaklarileekonomiilişkisiniaçıklar.
  • 11.2.12. Türkiye’dekidoğalkaynaklarileekonomiarasındakiilişkiyianalizeder.
  • 11.2.13. Türkiye’deuygulananekonomipolitikalarınımekânsaletkileriaçısındandeğerlendirir.

 12.SınıfCoğrafya

  • 12.2.5. Türkiye’dekibölgeselkalkınmaprojeleriniekonomik, sosyalvekültüreletkileriaçısındandeğerlendirir.
  • 12.2.6. HizmetsektörününTürkiye’ninekonomikkalkınmasıylaolanilişkisiniaçıklar.
  • 12.2.7. Ulaşımsisteminingelişimindeetkiliolanfaktörleriaçıklar.
  • 12.2.8. Ulaşımağlarıileyerleşmeveekonomikfaaliyetlerarasındailişkikurar.
  • 12.2.9. Türkiye’dekiulaşımsisteminingelişimsürecini açıklar.

 

ALMANCA

9.KLASSE

Thema2: Die Schule

HÖREN

  • 4. Kann verstehen, wennsehrlangsam und sorgfältiggesprochenwird und wennlangePausen Zeit lassen, den Sinn zuerfassen.
  • 5. Kann Anweisungen, die langsam und deutlich an ihn/siegerichtetwerden, verstehen. SPRECHEN
  • 9. Kann sehrkurze, isolierte und meistvorgefertigteÄußerungenbenutzen, machtaberdabeivielePausen, um nachAusdrückenzusuchen, wenigervertrauteWörterzuartikulieren und Abbrüche in der Kommunikationzureparieren.
  • 10. Kann mitelementarensprachlichenMitteln den schulischenAlltagbeschreiben.
  • 11. Kann Vorlieben und Meinungenausdrücken.

LESEN

  • 4. Kann sehrkurze, einfacheTexte Satz für Satz lesen und verstehen, indem er/siebekannte Namen und Wörterheraussucht.
  • 6. Kann Fragen und Anweisungen verstehen, soferndieseklar und deutlich an ihn/siegerichtetwerden.

SCHREIBEN

  • 6. Kann einfache, isolierteWendungen und kurzeSätzeschreiben.

 10.KLASSE

Thema2: Besondere Tage

  • HÖREN
  • 12. Kann verstehen, wennsehrlangsam und sorgfältiggesprochenwird und wennlangePausen Zeit lassen, den Sinn zuerfassen.
  • 13. Kann Zeitangaben verstehen.

SPRECHEN

  • 23. Kann ZeitangabenmachenmitHilfe von WendungenwienächsteWoche, im November, am dritten März, um drei Uhr.
  • LESEN
  • 15. Kann kurze und einfacheMitteilungen auf Einladungskarten verstehen.
  • 17. Kann sehrkurze und einfacheMitteilungen (z.B. E-Mails, SMS, Postkarten) verstehen.

SCHREIBEN

  • 16. Kann sehrkurze und einfacheMitteilungen (z.B. E-Mails, SMS, Postkarten, Einladungskarte) schreiben.

11.KLASSE

Thema2: Gesundheit

  • HÖREN
  • 3. Kann verstehen, wennsehrlangsam und sorgfältiggesprochenwird und wennlangePausen Zeit lassen, den Sinn zuerfassen.

SPRECHEN

  • 3. Kann sich auf einfache Art verständigen, wenn die GesprächspartnerinnenoderGesprächspartnerlangsam und deutlichsprechen und bereitsindzuhelfen.
  • 4. Kann Fragen und Anweisungen verstehen, soferndieseklar und deutlich an ihn/siegerichtetwerden.
  • 5. Kann jemandennach dem Befindenfragen und auf Neuigkeitenreagieren.

LESEN

  • 4. Kann Fragen und Anweisungen verstehen, soferndieseklar und deutlich an ihn/siegerichtetwerden.

SCHREIBEN

  • 3. Kann einfacheFragenstellen und beantworten.

12.KLASSE

Thema2: Traditionen

  • HÖREN
  • 12. Kann verstehen, wennsehrlangsam und sorgfältiggesprochenwird und wennlangePausen Zeit lassen, den Sinn zuerfassen.

SPRECHEN

  • 23. Kann ZeitangabenmachenmitHilfe von WendungenwienächsteWoche, im November, am dritten März, um drei Uhr.

LESEN

  • 14. Kann kurzeeinfacheTexte Satz für Satz lesen und verstehen.

SCHREIBEN

  • 17. Kann einfache, isolierteWendungen und Sätze schreiben.

 

9 Sınıf Fizik Sınavı 2.Senaryo

  1. Özkütleyi, kütle ve hacimle ilişkilendirerek açıklar.
  2. Konum, alınan yol, yer değiştirme, sürat ve hız kavramlarını birbirleri ile ilişkilendirir.
  3. Düzgün doğrusal hareket için konum, hız ve zaman kavramlarını ilişkilendirir.
  4. Kuvvet kavramını örneklerle açıklar.

10.Sınıf Fizik Sınavı 3. Senaryo

  1. Elektrik Akımı, direnç ve potansiyel farkı arasındaki ilişkiyi analiz eder.
  2. Üzerinden akım geçen düz bir iletken telin oluşturduğu manyetik alanı etkileyen değişkenleri analiz eder.
  3. Basınç ve basınç kuvveti kavramlarının katı, durgun sıvı ve gazlarda bağlı olduğu değişkenleri açıklar.
  4. Akışkanlarda akış sürati ile akışkan basıncı arasında ilişki kurar.

10.Sınıf Matematik Sınavı 1.Senaryo

  1. Binom açılımını yapar.
  2. Olasılık kavramı ile ilgili uygulamalar yapar.
  3. Fonksiyonların grafiklerini çizer.
  4. Gerçek hayat durumlarından doğrusal fonksiyonlarla ifade edilebilenlerin grafik gösterimlerini yapar.
  5.  Fonksiyonlarda bileşke işlemiyle ilgili işlemler yapar.
  6. Verilen bir fonksiyonun tersini bulur.

11.Sınıf  Seçmeli Matematik 3.Senaryo

  1. Tam sayılarda bölünebilme kurallarıyla ilgili işlemler yapar.
  2. 2.     Bir tamsayının pozitif tamsayı bölenlerinin sayısını bulur.

12.Sınıf  Seçmeli Matematik 1.Senaryo

  1. Sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirir.
  2. Üslü ve köklü ifadeler içeren denklemler çözer.
  3. Yüzde, oran ve orantı kavramlarıyla ilgili problemler çözer.

 

İNGİLİZCE

9th Grade

E9.1.R1. Students will be able to recognize familiar names, words and very basic phrases in simple texts such as postcards, greeting cards and emails.

E9.2.R1. Students will be able to read a simple text for specific information about their neighbourhood/city etc.

E9.3.R2.Students will be able to find the main idea of a text about movies.

E9.4.R2. Students will be able to scan reading passages about people to find out different/unusual abilities.

E9.3.W2. Students will be able to write short text messages to invite their friends for a movie.

E9.4.W2. Students will be able to write a short paragraph about love for nature.

10th Grade

E10.1.W1. Students will be able to describe themselves, their family and their habits in a short descriptive paragraph with the help of cues and/or guiding questions.

E10.2.R2. Students will be able to skim a text to draw a conclusion.

E10.2.W1. Students will be able to write an opinion paragraph about their plans.

E10.3.R1. Students will be able to scan a short story to fill in the timelines with events and dates.

E10.4.R2. Students will be able to identify the differences between the lifestyles and customs of people in the past and the ones in the 21st century in a written text.

E10.4.W2. Students will be able to write the things they used to do when they were children.

11th Grade

E11.2.W1. Students will be able to write a paragraph about their interests and abilities.

E11.3.W1. Students will be able to complete the missing parts of a shorts tory with their own words.

E11.3.R1. Students will be able to answer the questions about a text on people’s habits and experiences in thepast.

E11.4.R1. Students will be able to order the events in the biography of a famous person/ inventor/ scientist/ celebrity.

12th Grade

E12.1.R2. Studentswill be abletoanalyzesurveys/interviewstoanswerrelatedquestions.

E12.2.W1. Studentswill be abletowrite an opinionessayaboutqualities of a goodfriendbystatingreasons.

E12.3.R1. Studentswill be abletofindthesupportingideas in a textaboutgoodpractices on humanrightsaroundtheworld.

E12.3.W1. Studentswill be abletowritemottos/slogansabouthumanrights.

E12.4.R1. Studentswill be abletoread (aloud) a textaboutcybercrimesandrightstodistinguishthelexisand jargon.

E12.4.W1. Studentswill be abletowritedetaileddescriptions of an imaginaryfuture.

 

9.SINIF BİYOLOJİ (SENARYO 1)

9.1.1.1 Canlıların ortak özelliklerini irdeler.

9.1.2.1. Canlıların yapısını oluşturan organik ve inorganik bileşikleri açıklar.

9.1.2.2. Lipit, karbonhidrat, protein, vitamin, su ve minerallerin sağlıklı beslenme ile ilişkisini kurar.

9.2.1.1. Hücre teorisine ilişkin çalışmaları açıklar.

10.SINIF BİYOLOJİ (SENARYO 1)

10.1.1.2. Mitozu açıklar.

10.1.1.3. Eşeysiz üremeyi örneklerle açıklar.

10.1.2.1. Mayozu açıklar.

10.1.2.2. Eşeyli üremeyi örneklerle açıklar.

10.2.1.1. Kalıtımın genel esaslarını açıklar.

11.SINIF BİYOLOJİ (SENARYO 1)

11.1.1.1. Sinir sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.

11.1.1.2. Endokrin bezleri ve bu bezlerin salgıladıkları hormonları açıklar.

11.1.1.5. Duyu organlarının yapısını ve işleyişini açıklar.   

11.1.2.1. Destek ve hareket sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.

11.1.2.2. Destek ve hareket sistemi rahatsızlıklarını açıklar.

11.1.3.1. Sindirim sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.

11.1.3.3. Sindirim sisteminin sağlıklı yapısının korunması için yapılması gerekenlere ilişkin çıkarımlarda bulunur.

12.SINIF BİYOLOJİ (SENARYO 1)

12.1.1.2.Nükleik asitlerin çeşitlerini ve görevlerini açıklar.

12.1.1.4. DNA' nın kendini eşlemesini açıklar.

12.1.2.1. Protein sentezinin mekanizmasını açıklar.

12.1.2.2. Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji kavramlarını açıklar.

12.1.2.3. Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji uygulamalarını açıklar.

12.1.2.5. Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji uygulamalarının insan

hayatına etkisini değerlendirir.

 

10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. Sınav Kazanımları (3. Senaryo)

1. Şiirin temasını belirler.

2. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.

3. Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.

4. Şiiri yorumlar.

5. Şair ile şiir arasındaki ilişkiyi değerlendirir.

6. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.

7. Metinden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.

11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. Sınav Kazanımları (2. Senaryo)

1. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.

2. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.

3. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.

4. Şiiri yorumlar.

5. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.

12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. Sınav Kazanımları (2. Senaryo)

1. Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.

2.Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.

3. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.

 4.Şiirin temasını belirler.

 5.Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.

 6.Şiirdeki mazmun, imge ve edebî sanatları belirleyerek bunların anlama katkısını

değerlendirir.

 UYGULAMA SINAVLARI KRİTERLERİ

KONUŞMA SINAVI

9. SINIF

Hikaye anlatma

Dede Korkut Hikayeleri(12 hikayeden biri)

Kerem ile Aslı

Ferhat ile Şirin

Leyla ile Mecnun

Tahir ile Zühre

Yusuf u Züleyha

Battalname

Aşağıda verilen metinlerle hareketle konuşma ve sunum hazırlama

10. Sınıf

1.Toplumsal kuralların sosyal düzenin sağlanmasındaki rolünü anlatan bir konuşma yapınız.

 2.Çevre bilinci, çevre temizliği hakkında neler düşünüyorsun?

 3.Sizce iletişim nedir? Çevremizdekilerle sağlıklı iletişim kurabiliyor muyuz?

4.Sizce ahlaki değerlerimizden en önemli, en gerekli olanı hangisidir? Niçin?

5. kitap okumanın yararları nelerdir?

6.Geleceğimize nasıl yön vermeliyiz?

7. Sence dünya 100 yıl sonra nasıl bir yer olacak?

8.Kültür örf ve adetlerimize nasıl sahip çıkmalıyız?

9.İklim değişikliği ve küreselleşme

10.Edebiyatın hayatımızdaki yeri ve önemi

11. Sınıf

Aşağıda verilen konularda sunum ve konuşma hazırlama

1. Edebi eserlerde yazarlar psikolojiden neden ve nasıl yararlanır? Açıklayınız.
2. Bireyin iç dünyasını yansıtan hikayelerin özellikleri nelerdir? Anlatınız.

3.“Bir kitap okudum, hayatım değişti.” diyen bir kişi sizce ne demek istiyordur? Gerçekten bir kitap okuyunca insanın hayatı değişir mi? Açıklayınız.
4. Bir edebi eserin okunmasında etkili olan unsurlar nelerdir? Siz okuduğunuz kitapta hangi özellikleri ararsınız?

12. Sınıf

Size daha öncesinde verilen yazarların hayatı ve eserleri hakkında kısa bir sunum ve konuşma yapma.

9. Sınıf Dinleme Sınavı

Ömer Seyfettin’den kısa bir hikaye örneğini dinleme ve anlama

10. Sınıf dinleme sınavı

Sabahattin Ali’nin hikaye örneğini dinleme ve anlama

11.sınıf dinleme sınavı

Orhan kemal hikaye örneğini dinleme ve anlama

12. sınıf dinleme sınavı

Ömer Seyfettin’den kısa bir hikaye örneğini dinleme ve anlama

 

Felsefe 10. Sınıf 2. Sınav kazanımları(3. Senaryo)

1. Felsefi düşüncenin özelliklerini açıklar.

2. Felsefenin insan ve toplum hayatı üzerindeki rolünü örneklerle açıklar.

3. Düşünme ve akıl yürütmeye ilişkin kavramları açıklar.

4. Bir konuyla ilgili felsefi sorular oluşturur.

5. Varlık felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.(2)

Felsefe 11. Sınıf 2. Sınav Kazanımları(3. Senaryo)

1. Örnek felsefi metinlerden hareketle MÖ 6. yüzyıl - MS 2. yüzyıl filozoflarının felsefi görüşlerini analiz eder.

2. MÖ 6. yüzyıl - MS 2. yüzyıl felsefesindeki örnek düşünce ve argümanları felsefi açıdan değerlendirir.(2)

3. MS 2. yüzyıl - MS 15. yüzyıl felsefesini hazırlayan düşünce ortamını açıklar.

4. MS 2. yüzyıl - MS 15. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.

5. Örnek felsefi metinlerden hareketle MS 2. yüzyıl - MS 15. yüzyıl filozoflarının felsefi görüşlerini analiz eder.

6. MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl felsefesindeki örnek düşünce ve argümanları felsefi açıdan değerlendirir.