Yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'nde ülke, il/ilçe ve okul genelinde ortak yazılıların yapılacağı; il/ilçe ve okul genelinde gerçekleştirilecek ortak sınavların il sınıf/alan zümreleri ve Ölçme Değerlendirme Merkezi Müdürlüklerince hazırlanacak konu soru dağılım tabloları çerçevesinde uygulanacağı belirtilmiştir.
Bu bağlamda okulumuzda yapılacak 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 1.Dönem 2.sınavlara ilişkin konu soru dağılım bilgileri aşağıda belirtilmiştir. (9.Sınıfların Türk Dili ve Edebiyatı ile Matematik kazanım tablosu daha önce paylaşılmıştır)
9.SINIF KİMYA
9.1.2.1. Kimyanın ve kimyacıların başlıca çalışma alanlarını açıklar.
9.1.3.2. Bileşiklerin formüllerini adlarıyla eşleştirir.
9.1.4.3. Kimya laboratuvarında kullanılan bazı temel malzemeleri tanır.
9.2.2.1. Elektron, proton ve nötronun yüklerini, kütlelerini ve atomda bulundukları yerleri karşılaştırır.
9.2.3.1. Elementlerin periyodik sistemdeki yerlerine göre sınıflandırır
9.2.3.3. Periyodik özelliklerin değişme eğilimlerini açıklar
9.3.1.1. Kimyasal türleri açıklar
10. SINIF KİMYA
10.1.1.1. Kimyanın temel kanunlarını açıklar.
10.1.2.1. Mol kavramını açıklar.
10.1.3.1. Kimyasal tepkimeleri açıklar
10.1.4.1. Kütle , mol sayısı, molekül sayısı ,atom sayısı ve gazlar için normal şartlarda hacim kavramlarını birbirleriyle ilişkilendirerek hesaplamalar yapar
11. SINIF KİMYA
11.1.1.1. Atomu kuantum modeliyle açıklar.
11.1.3.1. Periyodik özelliklerdeki değişim eğilimlerini sebepleriyle açıklar.
11.1.4.1. Elementlerin periyodik sistemdeki konumu ile özellikleri arasındaki ilişkileri açıklar.
11.2.1.2. Gaz yasalarını açıklar.
11.2.2.1. Deneysel yoldan türetilmiş gaz yasaları ile ideal gaz yasası arasındaki ilişkiyi açıklar
11.2.3.1. Gaz davranışlarını kinetik teori ile açıklar
11.2.4.1. Gaz karışımlarının kısmi basınçlarını günlük hayattaki örnekler üzerinden açıklar
11.2.2.5.1.Gazların sıkışma / genleşme sürecinde gerçek gaz ve ideal gaz kavramlarını karşılaştırır
12. SINIF KİMYA
12.1.3.1. Redoks tepkimelerinin istemliliğini standart elektrot potansiyellerini kullanarak açıklar.
12.1.5.1. Elektroliz olaynı elektrik akımı , zaman ve değişime uğrayan maddekütlesi açısından açıklar
12.1.5.2. Kimyasal maddelerin elektroliz yöntemiyle elde ediliş sürecini açıklar
12.1.6.1. Korozyon önleme yöntemlerinin elektrokimyasal temellerini açıklar
12.2.1.1. Anorganik ve organik bileşiklerin özelliklerini açıklar
12.2.1.2. Anorganik ve organik bileşikleri ayırt eder
12.2.2.1. Organik bileşiklerin basit ve molekül formüllerinin bulunması ile ilgili hesaplamalar yapar
12.2.3.1. Karbon allotroplarının özelliklerini yapılarıyla ilişkilendirir
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
9. sınıf ( Senaryo 1)
9.1.1. İslam’da bilginin kaynaklarını açıklar. (1)
9.1.2. İslam inancında imanın mahiyetini araştırır. (1)
9.2.1. Kaynağı ve unsurları bakımından din tanımlarını karşılaştırır. (1)
9.2.2. İnsanın doğası ile din arasında ilişki kurar. (1)
9.2.3. İman ve İslam kavramları arasındaki ilişkiyi fark eder.(1)
9.2.4. İslam’ın inanç esaslarının özelliklerini ayet ve hadisler ışığında analiz eder. (1)
10.sınıf (Senaryo 1)
10.1.3. İsim ve sıfatlarının yansımalarıyla Allah'ı tanır. (1)
10.1.5. İnsanın Allah ile irtibat yollarını fark eder. (1)
10.1.6. Rûm suresi 18-27. ayetlerde verilen mesajları değerlendirir. (1)
10.2.1. Kur’an-ı Kerim’den gençlerle ilgili ayetlere örnekler verir. (1)
10.2.2. Hz. Muhammed'in gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarını kendi hayatıyla ilişkilendirir. (1)
10.2.4. Bazı genç sahabilerin öne çıkan özelliklerini örnek alır. (2)
11. sınıf (Senaryo 1)
11.1.2. Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasında ilişki kurar.
11.1.3. Ahiret hayatının aşamalarını ayet ve hadislerle temellendirir.
11.1.4. Cenaze uğurlama ile ilgili dinî uygulamaları örneklerle açıklar. (1)
11.1.5. Bakara suresi 153-157. ayetlerde verilen mesajları değerlendirir. (1)
11.2.1. Hz. Muhammed’in örnek şahsiyetini tanır. (1)
11.2.2. Hz. Muhammed’in peygamberlikle ilgili görevlerini açıklar. (2)
11.2.3. Hz. Peygamber’e bağlılık ve itaati ayet ve hadislerden hareketle yorumlar.(1)
12. sınıf (Senaryo 3)
12.1.3. İslam medeniyetinde öne çıkan eğitim ve bilim kurumlarını tanır. (1)
12.1.4. Müslümanların bilim alanında yaptığı özgün çalışmaları sınıflandırır. (1)
12.2.1. Türklerin Müslüman olma sürecini açıklar. (1)
12.2.2. Dinî anlayış ve kültürümüzün oluşmasında etkili olan bazı şahsiyetleri tanır. (2)
9.SınıfCoğrafya
10.SınıfCoğrafya
11.SınıfCoğrafya
12.SınıfCoğrafya
ALMANCA
9.KLASSE
Thema2: Die Schule
HÖREN
LESEN
SCHREIBEN
10.KLASSE
Thema2: Besondere Tage
SPRECHEN
SCHREIBEN
11.KLASSE
Thema2: Gesundheit
SPRECHEN
LESEN
SCHREIBEN
12.KLASSE
Thema2: Traditionen
SPRECHEN
LESEN
SCHREIBEN
9 Sınıf Fizik Sınavı 2.Senaryo
10.Sınıf Fizik Sınavı 3. Senaryo
10.Sınıf Matematik Sınavı 1.Senaryo
11.Sınıf Seçmeli Matematik 3.Senaryo
12.Sınıf Seçmeli Matematik 1.Senaryo
İNGİLİZCE
9th Grade
E9.1.R1. Students will be able to recognize familiar names, words and very basic phrases in simple texts such as postcards, greeting cards and emails.
E9.2.R1. Students will be able to read a simple text for specific information about their neighbourhood/city etc.
E9.3.R2.Students will be able to find the main idea of a text about movies.
E9.4.R2. Students will be able to scan reading passages about people to find out different/unusual abilities.
E9.3.W2. Students will be able to write short text messages to invite their friends for a movie.
E9.4.W2. Students will be able to write a short paragraph about love for nature.
10th Grade
E10.1.W1. Students will be able to describe themselves, their family and their habits in a short descriptive paragraph with the help of cues and/or guiding questions.
E10.2.R2. Students will be able to skim a text to draw a conclusion.
E10.2.W1. Students will be able to write an opinion paragraph about their plans.
E10.3.R1. Students will be able to scan a short story to fill in the timelines with events and dates.
E10.4.R2. Students will be able to identify the differences between the lifestyles and customs of people in the past and the ones in the 21st century in a written text.
E10.4.W2. Students will be able to write the things they used to do when they were children.
11th Grade
E11.2.W1. Students will be able to write a paragraph about their interests and abilities.
E11.3.W1. Students will be able to complete the missing parts of a shorts tory with their own words.
E11.3.R1. Students will be able to answer the questions about a text on people’s habits and experiences in thepast.
E11.4.R1. Students will be able to order the events in the biography of a famous person/ inventor/ scientist/ celebrity.
12th Grade
E12.1.R2. Studentswill be abletoanalyzesurveys/interviewstoanswerrelatedquestions.
E12.2.W1. Studentswill be abletowrite an opinionessayaboutqualities of a goodfriendbystatingreasons.
E12.3.R1. Studentswill be abletofindthesupportingideas in a textaboutgoodpractices on humanrightsaroundtheworld.
E12.3.W1. Studentswill be abletowritemottos/slogansabouthumanrights.
E12.4.R1. Studentswill be abletoread (aloud) a textaboutcybercrimesandrightstodistinguishthelexisand jargon.
E12.4.W1. Studentswill be abletowritedetaileddescriptions of an imaginaryfuture.
9.SINIF BİYOLOJİ (SENARYO 1)
9.1.1.1 Canlıların ortak özelliklerini irdeler.
9.1.2.1. Canlıların yapısını oluşturan organik ve inorganik bileşikleri açıklar.
9.1.2.2. Lipit, karbonhidrat, protein, vitamin, su ve minerallerin sağlıklı beslenme ile ilişkisini kurar.
9.2.1.1. Hücre teorisine ilişkin çalışmaları açıklar.
10.SINIF BİYOLOJİ (SENARYO 1)
10.1.1.2. Mitozu açıklar.
10.1.1.3. Eşeysiz üremeyi örneklerle açıklar.
10.1.2.1. Mayozu açıklar.
10.1.2.2. Eşeyli üremeyi örneklerle açıklar.
10.2.1.1. Kalıtımın genel esaslarını açıklar.
11.SINIF BİYOLOJİ (SENARYO 1)
11.1.1.1. Sinir sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.
11.1.1.2. Endokrin bezleri ve bu bezlerin salgıladıkları hormonları açıklar.
11.1.1.5. Duyu organlarının yapısını ve işleyişini açıklar.
11.1.2.1. Destek ve hareket sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.
11.1.2.2. Destek ve hareket sistemi rahatsızlıklarını açıklar.
11.1.3.1. Sindirim sisteminin yapı, görev ve işleyişini açıklar.
11.1.3.3. Sindirim sisteminin sağlıklı yapısının korunması için yapılması gerekenlere ilişkin çıkarımlarda bulunur.
12.SINIF BİYOLOJİ (SENARYO 1)
12.1.1.2.Nükleik asitlerin çeşitlerini ve görevlerini açıklar.
12.1.1.4. DNA' nın kendini eşlemesini açıklar.
12.1.2.1. Protein sentezinin mekanizmasını açıklar.
12.1.2.2. Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji kavramlarını açıklar.
12.1.2.3. Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji uygulamalarını açıklar.
12.1.2.5. Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji uygulamalarının insan
hayatına etkisini değerlendirir.
10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. Sınav Kazanımları (3. Senaryo)
1. Şiirin temasını belirler.
2. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
3. Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.
4. Şiiri yorumlar.
5. Şair ile şiir arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
6. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
7. Metinden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
11. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. Sınav Kazanımları (2. Senaryo)
1. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
2. Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
3. Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
4. Şiiri yorumlar.
5. Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. Sınav Kazanımları (2. Senaryo)
1. Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.
2.Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
3. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
4.Şiirin temasını belirler.
5.Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
6.Şiirdeki mazmun, imge ve edebî sanatları belirleyerek bunların anlama katkısını
değerlendirir.
UYGULAMA SINAVLARI KRİTERLERİ
KONUŞMA SINAVI
9. SINIF
Hikaye anlatma
Dede Korkut Hikayeleri(12 hikayeden biri)
Kerem ile Aslı
Ferhat ile Şirin
Leyla ile Mecnun
Tahir ile Zühre
Yusuf u Züleyha
Battalname
Aşağıda verilen metinlerle hareketle konuşma ve sunum hazırlama
10. Sınıf
1.Toplumsal kuralların sosyal düzenin sağlanmasındaki rolünü anlatan bir konuşma yapınız.
2.Çevre bilinci, çevre temizliği hakkında neler düşünüyorsun?
3.Sizce iletişim nedir? Çevremizdekilerle sağlıklı iletişim kurabiliyor muyuz?
4.Sizce ahlaki değerlerimizden en önemli, en gerekli olanı hangisidir? Niçin?
5. kitap okumanın yararları nelerdir?
6.Geleceğimize nasıl yön vermeliyiz?
7. Sence dünya 100 yıl sonra nasıl bir yer olacak?
8.Kültür örf ve adetlerimize nasıl sahip çıkmalıyız?
9.İklim değişikliği ve küreselleşme
10.Edebiyatın hayatımızdaki yeri ve önemi
11. Sınıf
Aşağıda verilen konularda sunum ve konuşma hazırlama
1. Edebi eserlerde yazarlar psikolojiden neden ve nasıl yararlanır? Açıklayınız.
2. Bireyin iç dünyasını yansıtan hikayelerin özellikleri nelerdir? Anlatınız.
3.“Bir kitap okudum, hayatım değişti.” diyen bir kişi sizce ne demek istiyordur? Gerçekten bir kitap okuyunca insanın hayatı değişir mi? Açıklayınız.
4. Bir edebi eserin okunmasında etkili olan unsurlar nelerdir? Siz okuduğunuz kitapta hangi özellikleri ararsınız?
12. Sınıf
Size daha öncesinde verilen yazarların hayatı ve eserleri hakkında kısa bir sunum ve konuşma yapma.
9. Sınıf Dinleme Sınavı
Ömer Seyfettin’den kısa bir hikaye örneğini dinleme ve anlama
10. Sınıf dinleme sınavı
Sabahattin Ali’nin hikaye örneğini dinleme ve anlama
11.sınıf dinleme sınavı
Orhan kemal hikaye örneğini dinleme ve anlama
12. sınıf dinleme sınavı
Ömer Seyfettin’den kısa bir hikaye örneğini dinleme ve anlama
Felsefe 10. Sınıf 2. Sınav kazanımları(3. Senaryo)
1. Felsefi düşüncenin özelliklerini açıklar.
2. Felsefenin insan ve toplum hayatı üzerindeki rolünü örneklerle açıklar.
3. Düşünme ve akıl yürütmeye ilişkin kavramları açıklar.
4. Bir konuyla ilgili felsefi sorular oluşturur.
5. Varlık felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.(2)
Felsefe 11. Sınıf 2. Sınav Kazanımları(3. Senaryo)
1. Örnek felsefi metinlerden hareketle MÖ 6. yüzyıl - MS 2. yüzyıl filozoflarının felsefi görüşlerini analiz eder.
2. MÖ 6. yüzyıl - MS 2. yüzyıl felsefesindeki örnek düşünce ve argümanları felsefi açıdan değerlendirir.(2)
3. MS 2. yüzyıl - MS 15. yüzyıl felsefesini hazırlayan düşünce ortamını açıklar.
4. MS 2. yüzyıl - MS 15. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
5. Örnek felsefi metinlerden hareketle MS 2. yüzyıl - MS 15. yüzyıl filozoflarının felsefi görüşlerini analiz eder.
6. MS 2. yüzyıl-MS 15. yüzyıl felsefesindeki örnek düşünce ve argümanları felsefi açıdan değerlendirir.